tisdag 17 maj 2011

SOCIAL MEDIA STRATEGI


Kim Halderot
Oskar Stenberg

Vad är ert projekt?
Att ta fram en strategi för en kund till vår uppdragsgivare att använda i sociala medier. Att skapa en ”sociala medier-strategi”. Hur de ska agera i olika situationer som kan uppstå i sociala medier.

Hur fick ni det?
Genom Oskars praktikplats Wisely, som är en digital mediabyrå.

Vem är er uppdragsgivare?
Mediebyrån Wisely i Stockholm

Vilken inriktning läser ni?
Vi läser båda PR-inriktningen.

Vad är målet med ert projekt?
Det slutgiltiga målet är naturligtvis att företaget skall kunna öka sin försäljning de tider på året då de inte peakar, och att de bygger upp sin kundklubb genom sociala medier samt får användbara verktyg för sitt handlande i sociala medier.

Vad förväntar ni er av projektet?
Att kunna tillämpa mycket av den kunskap vi samlat på oss. Faktiskt få se att vi har nytta av det vi fått lära oss på praktiken. Att projektet blir lyckat, vi vill gärna bräcka de mål som kunden har satt och vi tror att vi kan komma en bra bit på vägen där.

Om man vill kontakta er – var gör man det?
kim@halderot.se