fredag 20 maj 2011

TÅGET ÄR TIO MINUTER FÖRSENAT...


Isabella Roos
Heidi Schmit

Vad är ert projekt?
Att utföra en attitydsundersökning om tågresenärers uppfattning om tågbolagens informationsspridning vid eventuella kriser. Vi ska även undersöka hur tågbolagen sprider information. För undersökningen har vi valt ut tre tågbolag i en viss geografisk del av landet. Vi kommer dela ut enkäter till resenärerna och intervjua bolagen och anställda på bolagen.

Hur fick ni det?
Under hösten 2010 hade vi en workshop med Lars-Ove Wennblom. Vi frågade honom om han hade något bra projekt vi kunde arbeta med och sedan kom vi fram till detta projektet tillsammans.

Vem är er uppdragsgivare?
Lars-Ove Wennblom

Vilken inriktning läser ni?
Organisationskommunikation

Vad är målet med ert projekt?
Att kartlägga kommunikationsspridningen från tågbolagen i eventuella kriser. Det är viktigt att vi tar med positivt och negativt från bolaget, anställda samt resenärer.

Vad förväntar ni er av projektet?
Arbetet vi gör nu kommer vara användbart i vår c-uppsats. Det är ett väldigt aktuellt ämne. Vi lär oss mer om att göra undersökningar och att ta kontakt med människor.

Varför ska man komma till er monter/ert event?
Vi kommer redovisa undersökningens resultat naturligtvis. Sen kommer vi också ha Märklintåg i vår monter och det måste man ju komma och titta på!

Om man vill kontakta er – var gör man det?
rois0988@student.hj.se