Hanna Esbjörnsson
Carolina Josefsson
Vad är ert projekt?
Attitydsundersökning av ungdomars attityder till företagsamhet. En del av projektet är att vi ska marknadsföra svenskt näringsliv via Facebook som är en ny metod för dem. Undersökningen är nationell.
Hur fick ni det?
Hanna gjorde praktik på Svenskt Näringsliv. De kom med förslag inom området och utifrån förslagen arbetades detta projekt fram.
Vem är er uppdragsgivare?
Svenskt näringsliv, Carina Centren regionchef på Karlshamns kontor. Stöd från Elisabeth Sandberg på kontoret i Jönköping.
Vilken inriktning läser ni?
Orko
Vad är målet med ert projekt?
Att kartlägga och synliggöra ungdomars attityder till företagsamhet.
Vad förväntar ni er av projektet?
Bra svarsfrekvens, att hjälpa till att bidra till svenskt näringslivs förståelse för hur de kan använda sociala medier samt att visa var de unga står i företagsfrågan. Främja insatser så de vet hur de ska göra för att få ungdomar att bli mer företagsamma.
Varför ska man komma till er monter/ert event?
För att få reda på resultatet av undersökningen och få information om vad svenskt näringsliv gör.
Om man vill kontakta er – var gör man det?